Anasayfa // Åžifalı Bitkiler // Alzheimer’e karşı meyve

Alzheimer’e karşı meyve

Alzheimer’e karşı meyve-sebze suyu

Washington – Haftada birkaç kez meyve ya da sebze suyu içmenin Alzheimer hastalığına yakalanma riskini azaltabileceÄŸi bildirildi.

ABD’nin Vanderbilt Üniversitesinden Profesör Qi Dai baÅŸkanlığındaki araÅŸtırmacılar, 1991-1992′den itiberen 9 yıl boyunca Seattle bölgesindeki saÄŸlıklı 1836 kiÅŸinin yaÅŸam biçimleri, beslenme alışkanları ve anlama yetilerini inceledi. AraÅŸtırmanın sonucunda, haftada 3 defadan fazla meyve ya da sebze suyu içenlerin Alzheimer’a yakalanma riskinin yüzde 76 oranında azaldığı, bu oranın haftada bir kez meyve-sebze suyu içenlerdeyse sadece yüzde 16 olduÄŸu ortaya çıktı.

Profesör Dai, C, E vitaminleri ve karoten gibiantioksidanların Alzheimer hastalığından koruduğunun uzun zamandır bilindiğini ancak bu araştırmayla farklı olarak polifenollerin etkisinin ortaya çıktığını söyledi. Dai, hayvanlar üzerinde yapılan araştırmaların da bazı polifenol maddelerin (meyve-sebze suları, çay ve şarapta bulunan doğal antioksidan organik maddeler) antioksidan etkisi olan vitaminlerden daha fazla nöroprotektör (sinir koruyucu) etkisinin olduğunu doğruladığını, araştırmaların bundan böyle polifenoller üzerinde yoğunlaşacağını söyledi.

Etiketler: , , ,

Benzer yazılar

Konuya Cevap Yazabilirsiniz

Tedavimiz - Tüm Hakları Saklıdır.
Düzenleme: Sinan Erdinç